اصلاح برنامه تزریق سومین دوز واکسن اسپوتنیک و آسترازنکا


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، کاسم اویس با اعلام آغاز سومین نوبت واکسن کراون برای جوانان 18 ساله از امروز 10 دی ماه همزمان با سراسر کشور در مازندران، افزود: افراد واجد شرایط در مازندران می توانند تزریق کنند. سومین دوز واکسن تاج آنها از امروز.

وی با اعلام تغییر برنامه نوبت سوم واکسن کراون برای افرادی که دوز اول و دوم واکسن آنها اسپوتنیک یا آسترازنکا است، ادامه داد: تمامی شهروندان مازندرانی که دوز اول و دوم واکسن کراون آنها آسترازنکا، اسپوتنیک، بهارات، سینوفارم است. و برکات آنها می توانند سومین دوز واکسن کرون را سه ماه پس از دوز دوم شروع کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تغییر برنامه تزریق نوبت سوم واکسن اسپوتنیک و آسترازنکا از 6 ماه به 3 ماه پس از دوز دوم در کمیته علمی کرون ملی تایید شد. ستاد مدیریت افزود: فشار جدید روی تاج، آمیکرون نام دارد.

وی افزود: البته افرادی که دوز اول و دوم واکسن آنها سوبرانا است می توانند 29 روز بعد از نوبت دوم نوبت سوم این نوع واکسن را تزریق کنند.

اووز همچنین از تزریق نوبت سوم واکسن کراون به 19.8 درصد از جمعیت هدف 40 سال به بالا در مازندران خبر داد و گفت: تزریق نوبت سوم به کادر درمانی به 45 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 96 درصد از جمعیت هدف 12 سال به بالا در مازندران نوبت اول و 83 درصد از دوز دوم واکسن خود را در مازندران دریافت کرده اند، افزود: این رقم برای گروه دانش آموزی 98.2 است. دوز اول واکسن کرونا “درصد دوم و دوز 86 درصد است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مردم استان می توانند واکسن تاج خود را در 60 مرکز اجتماعی و تمامی مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی تزریق کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون تاییدی مبنی بر ابتلای مردم مازندران به اُمیکرون گزارش نشده است، ادامه داد: ذخایر انواع واکسن کراون در استان خوب است و در حال حاضر 400 هزار دوز واکسن کراون در مازندران ذخیره شده است. .

منبع:
ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید