فغانپور: سرخابی با اشتباه فدراسیون از آسیا اخراج شد/ مصطفوی جایگاه مجلس را نمی داند


صفیولا فغانپور در گفت وگو با خبرنگار ورزشی فارس، درباره حذف تیم های استقلال، پرسپولیس و گلگوتا از لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: این موضوع ربطی به کنفدراسیون فوتبال آسیا ندارد، زیرا صدور مجوز حرفه ای به فدراسیون ها واگذار شده است. تصمیمات فدراسیون فوتبال و تمجیدهای نابجا از سوی مدیران اجرایی دو باشگاه در فدراسیون باعث حساسیت کنفدراسیون شد و کنفدراسیون فوتبال آسیا به تندی عمل کرد.

وی با اشاره به اختلاف داریوش مصطفوی و احمد راستین نماینده مجلس شورای اسلامی در یک برنامه تلویزیونی توضیح داد: مجلس. مجلس طبق قانون اساسی در همه نقاط کشور حتی بر کار دولت و قوه قضائیه نظارت دارد و می تواند بر همه بخش ها نظارت کند.

رئیس سابق امور حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: یکی از وظایف اصلی و اساسی مجلس نظارت بر امور خیر کشور است. این در حالی است که فیفا اعلام کرده است که فدراسیون فوتبال ایران را به شرط تایید مجلس به رسمیت می شناسیم. وقتی فیفا علیرغم مصوبه مجمع، تشخیص فدراسیون فوتبال را منوط به تصویب اساسنامه فدراسیون در مجلس می کند، مصطفوی چگونه می گوید موضع مجلس در این زمینه ها چیست؟ کسی نیست به این پیرمرد بگوید تو کجایی و چرا نمی فهمی فدراسیون جهانی فوتبال چنین مسئولیتی را به مجلس داده است.

فغانپور افزود: باید متوجه بود که وظیفه ذاتی داریوش مصطفوی در قبال مجلس ورود به این گونه مسائل است تا اشتباهات و مشکلاتی که فدراسیون فوتبال برای کشور ایجاد می کند برطرف شود و فوتبال به جایگاه اصلی خود بازگردد. انحرافاتی در فدراسیون فوتبال وجود دارد و هواداران پرسپولیس و استقلال که 50 و 40 میلیون هوادار دارند از اشتباهات این قشر ناامید هستند. مجلس باید این مسائل را پیگیری کند و مسیر انحرافی فدراسیون را اصلاح کند. چه کسی جز مجلس می تواند چنین تعهدی داشته باشد؟

وی گفت: اگر دولت دخالت کند می گویند دولت نباید در امور فدراسیون دخالت کند. در صورت ورود قوه قضائیه به این اقدام اعتراض خواهند کرد. به همین دلیل مجلس تنها نهاد رسمی و قانونی است که فیفا آن را به رسمیت شناخته و می گوید باید اساسنامه فدراسیون را تایید کند. حذف استقلال و پرسپولیس هم به تصمیمات داخلی برمی گردد. فقط کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت که حرف ما درست نیست اما نگفت هر دو تیم باید حذف شوند. تصمیم ما منجر به حذف استقلال و پرسپولیس شد. ورود به مجلس هم می تواند یک گره باشد و مشکلات را حل کند. حتی در بحث انتقال سرخابی ها نیز این نهاد باید نظارت داشته باشد زیرا در غیر این صورت امکان انحراف وجود دارد و هر دو خفاش به درستی منتقل نمی شوند.

انتهای پیام/



این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید