کلیباف: شهید سلیمانی اهل میدان بود اما اهل مذاکره بود



رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید سلیمانی هنرمند بود چون مجموعه اضداد بود. عصبانیتش از دلش بیرون آمد. او انتقام‌جو بود، اما مرد. او یک مرد منطقه بود، اما یک مذاکره کننده.

به گزارش ایسنا، محمد باکر کلیباف با تبریک و تسلیت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در مراسم موسیقی حماسه مقام در تالار وحدت گفت: به آن نیاز داشتیم. جای او در کنار ما خالی است. و تبریک می گویم که انقلاب اسلامی چنین فرماندهانی را تربیت کرده است که از روستای محروم جنوب کرمان به صحنه آمده اند.

کلیباف با استناد به نقل قولی از سردار سلیمانی گفت: ایشان در جایی گفتند: ما بیشتر دوران کودکی و نوجوانی کفش نداشتیم و برای کار در مزرعه می رفتیم. انقلاب ما چنان فرصتی را فراهم کرد که استعداد این مرد در مناطق فقیرنشین و از خانواده کشاورز شکوفا شد و تأثیر او را در حمایت از مظلومان در سراسر جهان دیدیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تشکر از اجرای ارکسترهای سمفونیک و پاپ دفتر موسیقی و سرود صدا و سیما گفت: این هنرمندان سرمایه بزرگ ما هستند. امیدوارم قدر زحماتشان را بدانیم و جبران کنیم.

کلیباف با بیان اینکه شهید صادق سلیمانی هنرمند بود، گفت: او هنرمند بود زیرا شهادت هنر خلق خداست. شهید سلیمانی چهل سال به دور از هیاهوهای سیاسی و خودنمایی سیاسی این کشور و ملت و مستضعفان و عزت مسلمین مبارزه خستگی ناپذیری کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: شهید سلیمانی هنرمند است چرا که از دل مردم برخاست، در کنار مردم ماند و با مردم جنگید. او همیشه با مردم زندگی می کرد و از مظلوم با مظلوم محافظت می کرد. این هنرمند که در میان صحنه های سخت جهاد بود، لحظه ای درنگ نکرد. او در سخت ترین لحظات درگیری و صمیمیت در اوج آرامش بود. شهید سلیمانی هنرمند بود زیرا در لحظات نزدیک به مرگ بهترین تصمیم را می گرفت.

کلیباف ادامه داد: شهید سلیمانی هنرمند بود تا نترسد چرا که فقط از خدا می ترسید. مجموعه ای از متضادها بود. عصبانیتش از دلش بیرون آمد. او انتقام‌جو بود، اما مرد. او یک مرد منطقه بود، اما یک مذاکره کننده. شهید سلیمانی لطیف و افسرده اما مقتدر بود. شهید سلیمانی شجاع بود اما این شجاعت با عقلانیت و تدبیر همراه بود.

رئیس قوه مقننه در پایان گفت: شهید سلیمانی یک انقلابی بود اما انقلابی که دو عنصر عقل و عدالت داشت. وطن پرست، ولایی، جهادگر و سرباز معتمد بود. او هنرمند بود چون مرد امید بود. سلیمانی مرد خدا بود. ما هستیم که باید از مکتب سلیمانی که در واقع تربیت مکتب امام و سرباز ولایت بود، چنین هنری را بیاموزیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید