«تاریخ گورستان» / مشاهدات انسان قبل از مرگ منتشر شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «قصه قبرستان: داستان تماشای مردم در برابر مرگ» اثر حسین شرفحانلو مدیر آرامستان خوی به تازگی توسط انتشارات امیرکبیر منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

این کتاب داستان حسین شرفحانلو، مدیر صومعه هوی است که در کتاب خود مشاهداتی از انسان ها در مواجهه با مرگ و به ویژه از دست دادن عزیزانشان را شرح می دهد. شرفحانلو در این اثر به گفته خودش برخوردها و داستان های بکر از مردمی را روایت می کند که هر کدام به شیوه خود به موضوع مرگ، غم و سوگواری می پردازند و این دیدارها باعث شد تا به فکر داستان نویسی درباره این افراد بیفتد.

شرفحانلو در این اثر سعی کرد با زبانی گاه طنز از تلخی مرگ و غم بکاهد و مخاطب را به خواندن داستان افرادی که هر روز با آنها سر و کار دارند برای دفن عزیزانشان ترغیب کند.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

«چای دومش را نوشید و رفت پایین دستشویی و در آنجا ایستاد و تا ظهر منتظر ماند، مگر اینکه به مقصد و جنازه بابا برسند. به جز او، چند ده نفر دیگر هم آمدند و از ساعت تشییع مرحوم اسد بندلویی پرسیدند، اما ما جوابی نداشتیم و به جایی رفتیم که برادر بزرگتر که قرار بود ساعت نه صبح باشد. آهسته جلویش می رفت.

تلفن تا ساعت 12 ظهر در دسترس نبود که برای تشکر از همه هماهنگی ها تماس گرفت و گفت: البته آمادگی سازمان شما و عوامل شما هم خوب بود و امشب در لیام با سازمان شما تماس می گیرم و از همه شما تشکر می کنم. – همه به خوبی آماده بودند. وی افزود: اتهام من در حال اتمام است. زحمت بکش به پدربزرگم بگو برگرد تهران، به پدرم خبر می دهم که مرده است!

این کتاب در 306 صفحه و قیمت 70000 جلد منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید