فریادشیر: لیست ذخیره ها حاشیه ساز است/ نقش سرپرست تیم ملی در ماجرای کنعانی ها نباید نادیده گرفته شود.


نادر فریادشیرن در خصوص لیست تیم ملی فوتبال کشورمان به مصاف عراق و امارات به خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس گفت: تیم ملی کشورمان هفته ای دو بازی دارد و در تورنمنت طولانی که بازیکنانش مصدوم و محروم می شوند حاضر نمی شود. . دعوت از 27 بازیکن برای تیم ملی کافی بود. از آنجایی که یک نفر در تیم اصلی حضور دارد، 7 نفر روی نیمکت می نشینند و 9 بازیکن بیرون می مانند. وقتی 6 بازیکن هم در لیست انتظار باشند چه اتفاقی می افتد؟ همچنین گفته شد دو بازیکن استقلال به دلیل کرونا دعوت نشدند. این برای رضایت هواداران استقلال بد نیست اما اعلام لیست ذخیره به نظرم برای تیم ملی حاشیه سازتر خواهد بود.

وی افزود: انجام دو بازی در روزهای پنجم و دوازدهم باخمن، نیازی به دعوت این همه بازیکن ندارید. خدای نکرده تیم ملی فوتبال کشورمان با پیروزی مقابل عراق صعود خود به جام جهانی را مشخص خواهد کرد و نیازی به چنین تقسیم بندی نیست. لیست ذخیره بیشتر برای کمک به تیم ملی حاشیه ساز شده است. چون ستاد زمان زیادی برای انجام کارهای تاکتیکی بازیکنان ندارد. با پیروزی مقابل عراق در سایر دیدارها، ملی پوشان می توانند در ذخیره ها بازی کنند و نیازی به حضور تیم ملی اصلی در ترکیب نیست. مگر اینکه یادمان باشد در قرارداد برخی بازیکنان اگر در لیست تیم ملی باشند، درصدی به رقم قراردادشان اضافه می شود.

سرمربی سابق تیم ملی درباره دعوت از حسین کنعانی زادگان، مدافعی که پرونده تخلف او در دادگاه های فدراسیون فوتبال در جریان است، گفت: به نظر من کنعانی زادگان آخرین فردی است که مرتکب این تخلف شده است. کنعان زادگاه یک جوان است و اشتباه کرده است و باید عاقلانه با او برخورد کرد اما در این مورد نمی توان از نقش سرپرست تیم ملی و کادرفنی غافل شد. زمانی افرادی مانند امیر آصفی، سجیانی، شاهروحی و دادکان هدایت تیم ملی را برعهده داشتند اما حالا که هورشیدی هدایت تیم ملی را برعهده دارد این یک نقطه ضعف است چرا که حرف او خریدار زیادی برای بازیکنان نیست.

وی افزود: به هر حال ما معلم هستیم و باید با سهل انگاری با اشتباهات جوانان برخورد کنیم، این طبیعت معلم است. ما باید به کنعانی ها کمک کنیم، اما بازیکنان باید باهوش باشند و بدانند که تحت نظر هستند. به هر حال کنعانی ها را در این تخلف آخرین نفر می دانم و کادرفنی و سرپرست تیم ملی را به تیم ملی نزدیکتر می دانم.

فریاد شیران با اشاره به موفقیت تیم ملی در مقدماتی جام جهانی گفت: از فدراسیون فوتبال می خواهم که موفقیت تیم ملی را از طرف خودش مصادره نکند. صعود زودهنگام تیم ملی به جام جهانی در مرحله اول مدیون مربیان و بازیکنان ملی پوش کشورمان است که در سطح اول فوتبال می درخشند. ملی پوشان از پرداخت نشدن حقوق و همچنین لباس های شسته و پوشیده ملی پوشان ابراز نارضایتی کردند. بهتر است فدراسیون موفقیت های تیم ملی را به نام خودش مصادره نکند و این موفقیت برای همه مردم ایران است و فدراسیون سهم کمی در این موفقیت دارد. البته ما نباید خوبی های دنیا را فراموش کنیم.

این پیام /



این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید