بهترین زمان برای سفر به کشم چه زمانی است؟


کشم بزرگترین جزیره ایران است که در خلیج فارس قرار دارد. جاذبه های گردشگری و طبیعی این جزیره در ایران قابل مقایسه نیست و هر گردشگری را به خود جذب می کند. اگر اهل سفر هستید بهتر است به کشم سفر کنید و از زیبایی های این جزیره لذت ببرید.

جاذبه های کشم به جاذبه های طبیعی بی نظیرش مانند تنگه چاکوه، غار هوربس، دره ستاره ها، جزایر ناز و جنگل حرا ختم نمی شود، بلکه جاذبه های فرهنگی آن مانند پوشاک محلی و صنایع دستی در این جزیره گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

بهترین زمان از نظر زمانی

میانگین دمای این جزیره در گرم ترین زمان سال، از اوایل جولای تا اوایل آگوست، 34 درجه سانتیگراد است و تا 38 درجه سانتیگراد افزایش می یابد. میانگین دمای سردترین زمان سال که از اوایل دی ماه تا اوایل بهمن ماه است 18.5 درجه سانتیگراد، حداقل دما 13.5 درجه سانتیگراد و حداکثر آن 23 درجه سانتیگراد است. به طور کلی بهترین زمان برای سفر به کشم از این نظر اوایل آذر تا اوایل فروردین است.

در این ماه ها میانگین دما حدود 20 درجه سانتیگراد است و دما از 24.5 بیشتر نمی شود. همچنین، اگر قصد دارید در فضای باز کمپ بزنید، به خاطر داشته باشید که از اوایل ژانویه تا فوریه احتمال بارش کمی وجود دارد.

دلفین ها در جزیره هنگهام

عکاس: امید شاکری (خبرگزاری مهر)

فصول پر تردد و کم تردد در قشم

شلوغ ترین زمان کشم معمولاً سه ماه در زمستان و نوروز و خلوت ترین زمان سه ماه در تابستان است. اگر در تعطیلات زمستانی یا در تعطیلات نوروزی با ماشین شخصی خود به جزیره سفر می کنید، باید مدت زیادی منتظر بمانید تا با ماشین به جزیره کمپرسی بروید که ممکن است سه یا چهار ساعت یا حتی بیشتر طول بکشد. . .

البته اگر صرفا برای خرید به این جزیره سفر می کنید و قصد بازدید از جاذبه های گردشگری کشم را ندارید، می توانید در فصل تابستان از این جزیره دیدن کنید; زیرا به جز یکی دو بازار آزاد در این جزیره، تمامی مراکز خرید کشم مجهز به سیستم خنک کننده هستند و نگران گرما و رطوبت هوای آزاردهنده تابستانی این جزیره نباشید.

بهترین زمان سفر برای شرکت در جشنواره ها

مهمترین رویداد جزیره کشم تعطیلات نوروز صیاد است که به مدت یک روز در پایان تیرماه برگزار می شود. در این روز ماهیگیران به ماهیگیری نمی روند و با لباس های نو و رقص محلی و موسیقی محلی این روز را جشن می گیرند.

نوروز تعطیلات ماهیگیران

عکاس: عسگر بشارتی (پرتال گردشگری منطقه آزاد کشم)

برنامه‌های جشنواره نوروز صیاد شامل رقص‌های گروهی محلی با موسیقی محلی، شوشی شوشی و رقص‌های محلی است که تاریخچه جذابی نیز دارد، نقاشی درها و نخل‌ها به مناسبت آغاز فصل جدید ماهیگیری، شنا و آبیاری و ورود به آب با لباس. وی رهاسازی بادکنک های کاغذی، مسابقات مختلف از جمله شنا، طناب کشی، غواصی، قایق های پارویی، بازی های بومی محلی برای مسابقات غذایی بانوان و نمایشگاه صنایع دستی را برشمرد.

اکنون که درباره بهترین زمان سفر به این جزیره بیشتر می دانید. برای لذت بردن از آب و هوا و طبیعت، فرصت لذت بردن از بهترین فصل جزیره را از دست ندهید و همچنین با توجه به هزینه کم سفر در فصل زمستان، سفر به کشم را فراموش نکنید. البته برای داشتن یک سفر بی دردسر، راحت و برنامه ریزی شده می توانید با توری سفر کنید که تمامی ارکان سفر از جمله هتل، هزینه حمل و نقل، ترانسفر فرودگاهی و غذا در برنامه تور گنجانده شده باشد.

جالب است بدانید کجارو به شما این امکان را می دهد که در بین صدها آژانس مسافرتی بهترین و ارزان ترین تورها را به تمامی مقاصد گردشگری ایران و خارج از کشور جستجو کنید. اگر قصد سفر به قشم را دارید، می توانید بهترین تورها را از لیست تورهای ده ها آژانس معتبر مشاهده کنید، قیمت آنها را مقایسه کنید و در نهایت ارزان ترین تور قشم را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید