آیا فناوری 5G باعث سقوط هواپیماها می شود؟


مدیران خطوط هوایی بزرگ از دولت بایدن خواسته اند تا “اقدام فوری” را برای راه اندازی فناوری 5G در نزدیکی فرودگاه های اصلی انجام دهد. آنها گفتند در غیر این صورت عواقب سختی در انتظار صنعت حمل و نقل و اقتصاد است.

به گزارش سی ان ان، نمایندگان این شرکت های هواپیمایی روز چهارشنبه در نامه ای خواستار تعویق عرضه این فناوری در نزدیکی فرودگاه ها شدند. جهان هوانوردی نگران است که سیگنال های 5G باعث اختلال در فناوری سیستم های هوانوردی از جمله ارتفاع سنج در هواپیما شود.

آیا فناوری 5G باعث سقوط هواپیماها می شود؟

در این نامه آمده است: «عواقب این امر منتفی است. انصافاً اقتصاد کشور مختل خواهد شد». در این نامه آمده است که شرکت های هواپیمایی و مخابراتی همچنان در حال رایزنی برای یافتن راه حل هستند.

شرکت‌های مخابراتی Verizon Wireless و AT&T ابتدا راه‌اندازی 5G را تا ژانویه به تعویق انداختند و سپس موافقت کردند که انتشار این فناوری در فرودگاه‌ها را برای مدتی که این هفته به پایان می‌رسد به تعویق بیندازند.

آیا فناوری 5G باعث سقوط هواپیماها می شود؟

این نامه خطاب به کاخ سفید، وزارت حمل و نقل، کمیسیون ارتباطات فدرال و اداره هوانوردی فدرال ارسال شده است. امضاکنندگان این نامه شامل اعضای خطوط هوایی آلاسکا هستند: خطوط هوایی آمریکا آلاسکا، امریکن ایرلاینز، اطلس ایر، خطوط هوایی دلتا، خطوط هوایی هاوایی، خطوط هوایی جت بلو، خطوط هوایی جنوب غربی و یونایتد ایرلاینز.

یونایتد ایرلاینز دوشنبه شب از “تأثیر مخرب فناوری 5G بر هوانوردی در صورت قرار گرفتن در نزدیکی فرودگاه ها” صحبت کرد. این شرکت در بیانیه‌ای هشدار داد: «اگر این فناوری در نزدیکی باند فرودگاه‌ها قرار گیرد، سیگنال‌های آن می‌تواند با تجهیزات ایمنی که خلبانان برای برخاستن و فرود در هوای طوفانی استفاده می‌کنند، تداخل ایجاد کند.»

آیا فناوری 5G باعث سقوط هواپیماها می شود؟

این شرکت هواپیمایی هشدار داد که نگرانی های ایمنی می تواند منجر به “محدودیت های قابل توجهی” در توانایی هواپیما برای فعالیت در فرودگاه هایی مانند هیوستون، نیوآرک، لس آنجلس، سانفرانسیسکو و شیکاگو شود.

ورایزون اخیراً گفته است: «هیچ مدرکی مبنی بر اینکه عملیات 5G با استفاده از طیف باند C خطری برای هوانوردی ایجاد کند وجود ندارد، همانطور که تجربه واقعی ده‌ها کشوری که قبلاً از طیف 5G استفاده کرده‌اند نشان داده است. این سازگار است. استفاده از 5G در طیف باند C خطری برای ایمنی هوا ایجاد نمی کند.

بیشتر بخوانید:

نقش بلامنازع هوآوی در فناوری موبایل 5G

هواوی پیشتاز پرفروش‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند 5G است. آوانگارد در فناوری های جدید

مبارزه هواوی با کرونا با 5G متخصصان فناوری در کنار پزشکان


دیدگاهتان را بنویسید