با گالاپاگوس شگفت انگیز آشنا شوید


جزایر گالاپاگوس یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای دوستداران طبیعت است. آیا می دانید این جزایر کجا هستند و متعلق به کدام کشور هستند؟ دلیل جذابیت این جزایر برای دوستداران طبیعت چیست؟ برای یافتن پاسخ سوالات خود ادامه مقاله را بخوانید.

جزایر گالاپاگوس کجا هستند؟

جزایر گالاپاگوس در آمریکای جنوبی در نزدیکی اکوادور واقع شده اند و مجموعه ای از جزایر کوچک و بزرگ هستند که به موازات خط استوا در شرق اقیانوس آرام قرار دارند. برخی از این جزایر در نیمکره شمالی و برخی دیگر در نیمکره جنوبی قرار دارند.

این مجمع الجزایر یک پارک ملی بسیار معروف است که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این جزایر بالاتر از سطح دریا هستند و صخره های زیبا و خیره کننده ای دارند. این مجمع الجزایر از 19 جزیره بزرگ و ده ها جزیره کوچکتر با مساحت 45000 کیلومتر مربع تشکیل شده است.

به دلیل کمبود شکارچیان طبیعی، حیوانات در گالاپاگوس از انسان نمی ترسند. بنابراین این جزایر به یکی از بزرگترین عجایب جهان و مقصدی جادویی تبدیل شده اند.

جزایر گالاپاگوس متعلق به کدام کشور است؟

این جزایر متعلق به اکوادور است و در سال 1832 به اکوادور پیوست.

بلندترین نقطه گالاپاگوس کجاست؟

این جزایر برابر نیستند. بلندترین نقطه گالاپاگوس، آتشفشان آتشفشانی به نام گرگ آتشفشانی است که در ارتفاع ۱۷۰۷ متری از سطح دریا قرار دارد و در جزیره ایزابلا قرار دارد.

موقعیت جغرافیایی گالاپاگوس

یکی از جزایر گالاپاکوس

یکی از مهم ترین عواملی که این جزیره را از سایر مناطق گردشگری جهان متمایز می کند موقعیت جغرافیایی آن است. این جزایر آتشفشانی توسط حوضه گالاپاگوس ایجاد شده اند. در زمین شناسی، به بخش هایی از کره زمین، نقاط داغ یا نقاطی گفته می شود که به طور غیرمعمولی گرمتر از جاهای دیگر هستند. به نظر می رسد فعالیت آتشفشانی عامل این گرما در بخش هایی از زمین باشد.

فعالیت های آتشفشانی در گالاپاگوس اشکال و اشکال باورنکردنی را در زمین و زیر زمین ایجاد کرده است، از جمله:

  • کوه ها و ارتفاعات برای گردشگری و کوهنوردی؛
  • تونل های آتشفشانی برای گشت و گذار؛
  • اسکله های شنا و غواصی.

این جزایر بسیار متفاوت از یکدیگر هستند. برخی از آنها سرسبز و متراکم هستند، در حالی که برخی دیگر بایر و خشک هستند. برخی دارای آتشفشان های فعال هستند، در حالی که برخی دیگر دارای آتشفشان های خاموش یا خاموش هستند.

یکی دیگر از ویژگی های جزایر گالاپاگوس، جریان های اقیانوسی متعددی است که آن را احاطه کرده اند. این جریان‌ها که دمای آب را تغییر می‌دهند، محیط مناسبی برای رشد گونه‌های مختلف دریایی بوده و مکان مناسبی برای غواصی و شنا هستند. آب و هوای خاص منطقه ساحلی همچنین محیطی در حال رشد برای برخی گونه ها مانند پنگوئن گالاپاگوس فراهم می کند.

فاصله جزایر گالاپاگوس تا اکوادور چقدر است؟

نقشه نشان می دهد که این جزایر از اکوادور دور نیستند اما فاصله آنها 926 کیلومتر است.

چگونه به گالاپاگوس بروم؟

این جزایر پرواز بین المللی ندارند و فقط از اکوادور می توانید به جزایر گالاپاگوس پرواز کنید. گالاپاگوس دارای دو فرودگاه اصلی است:

  • فرودگاه سیمور در جزیره بالترا؛
  • فرودگاه سن کریستوبال در جزیره سن کریستوبال.

فرودگاه سیمور شلوغ ترین فرودگاه جزایر گالاپاگوس و اولین فرودگاه سبز در جهان است.

اگر به فرودگاه سیمور در جزیره بالترا می روید، باید با قایق به جزیره سانتا کروز بروید که پرجمعیت ترین جزیره گالاپاگوس است. جزیره بالترا فقط برای مسافران است.

کدام خطوط هوایی به جزایر گالاپاگوس پرواز می کنند؟

برای رفتن به جزایر گالاپاگوس باید پروازهای بین المللی به کیتو، پایتخت اکوادور یا گوایاکیل که یکی از بزرگترین شهرهای اکوادور است را انتخاب کنید. هر دو شهر پروازهای روزانه به گالاپاگوس دارند. این پروازها از کیتو معمولا 2 ساعت است.

پروازها به گالاپاگوس دارای محدودیت بار 20 کیلوگرم برای هر مسافر هستند. بنابراین برای سفر به این جزایر فقط آنچه را که نیاز دارید بردارید.

سفر دریایی گالاپاگوس

سواحل زیبای گالاپاکوس

بیشتر بازدیدکنندگان گالاپاگوس یک سفر دریایی در اطراف جزایر را انتخاب می کنند. تورهای دیدنی متعددی در اطراف این جزایر وجود دارد. برای انتخاب فرودگاه مناسب، مهم است که بررسی کنید سفر دریایی شما از کدام بندر حرکت می کند. سفرهای دریایی از 4 تا 15 روز است. معمولا توصیه می شود به مدت 8 روز از این جزایر دیدن کنید.

گونه های خاصی از حیات وحش در مجمع الجزایر وجود دارد که فقط در یک یا دو جزیره می توانید آنها را ببینید. قیمت کروز بسته به طول سفر، نوع قایق (معمولا 8 تا 60 مسافر و کشتی های کروز بزرگ نیستند) و خدمات و غذا متفاوت است.

هزینه یک سفر دریایی 7 شبه و 8 روزه معمولاً از 3600 دلار تا 4200 دلار برای هر قایق متغیر است که شامل تمام وعده های غذایی، همه گشت و گذارها، راهنمای طبیعت دو زبانه، تجهیزات غواصی و کایاک می شود.

یک کروز 3 شب و 4 روزه معمولاً 1570 تا 3800 دلار هزینه دارد. اگر در طول سفر انعطاف پذیر هستید و در فصل شلوغ از این جزایر بازدید نمی کنید، می توانید سفرهای دریایی با 50 درصد یا بیشتر تخفیف را فقط چند روز پیدا کنید. قبل از سفر

مدارک لازم برای ورود به گالاپاگوس

  • بلیط رفت و برگشت هواپیما؛
  • دریافت رزرو کروز یا هتل یا دعوت به اقامت به عنوان مهمان؛
  • پاسپورت با اعتبار 6 ماه؛
  • بیمه درمانی و بیمه مسافرتی.

قوانین پارک ملی گالاپاگوس

  • شما باید در مسیرهای مشخص شده در طول بازدید سفر کنید.
  • شما نباید مزاحم حیوانات شوید یا برخی از سنگ ها و گیاهان منطقه را با خود ببرید.
  • هیچ ماده آلی مانند سنگ و گیاه از منطقه نباید به جزیره دیگری یا به اکوادور منتقل شود.
  • شما نباید به حیوانات نزدیک شوید و حداقل 2 متر از آنها فاصله داشته باشید.
  • هنگام گشت و گذار در پارک ملی، حتما یک راهنمای طبیعت گرد داشته باشید.
  • شما نباید به حیوانات غذا بدهید.
  • شما نباید به حیواناتی که در حال استراحت یا در لانه خود هستند نزدیک شوید.
  • سیگار کشیدن، نوشیدن مشروبات الکلی و روشن کردن آتش در پارک ها ممنوع است.
  • شما نباید محصولات ساخته شده از گونه های بومی گالاپاگوس را خریداری کنید.

تفریحات توریستی در گالاپاگوس

گردشگران از سراسر جهان برای دیدن طبیعت شگفت انگیز و حیات وحش خیره کننده گالاپاگوس به گالاپاگوس سفر می کنند. در اینجا برخی از تفریحات محبوب گردشگران در این جزایر آورده شده است:

  • نظارت بر حیات وحش؛
  • شیرجه زدن؛
  • سفر با قایق شیشه ای؛
  • رصد ستاره؛
  • گردشگری و کوهنوردی؛
  • کایاک؛
  • موج سواری.

جزایر مسکونی و امکانات توریستی در جزایر

5 جزیره از این مجمع الجزایر مسکونی هستند:

  • سن کریستوبال؛
  • سانتا کروز؛
  • فلوریانا;
  • ایزابلا؛
  • بالترا.

در این جزایر می توانید هتل ها و آپارتمان های اجاره ای معمولی تا لوکس را پیدا کنید. اگر به دنبال یک سفر دریایی با تخفیف هستید، چند شب در یکی از جزایر رزرو کنید و سپس در مورد تورهای آژانس های مسافرتی یا اسکله ها بپرسید.

اتاق های دو نفره در هتل ها و اقامتگاه ها معمولاً 40 تا 315 دلار برای هر شب هزینه دارند. بسیاری شامل صبحانه هستند. حتی اگر از طریق دریا سفر نمی کنید، سفرهای یک روزه وجود دارد که می تواند شما را به جزایر مختلف برساند.

آیا برای سفر به گالاپاگوس به ویزا یا واکسیناسیون نیاز دارم؟

ورود به اکوادور شما نیازی به ویزا از اکثر کشورها ندارید. تنها چیزی که نیاز دارید مدارکی مانند بلیط رفت و برگشت (بازگشت ظرف 90 روز) و گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار است.

برای سفر به گالاپاگوس باید مجوز ویژه ورود به فرودگاه را خریداری کنید که هزینه آن برای هر نفر 20 دلار است. این مجوز را با خود داشته باشید، زیرا هنگام ورود و خروج از جزایر به آن نیاز خواهید داشت.

اگر فقط از جزایر گالاپاگوس و کیتو بازدید می کنید، نیازی به واکسینه شدن ندارید. اگر قصد سفر به آمازون یا ساحل را دارید، بهتر است با پزشک مشورت کنید.

ممکن است پزشک شما واکسنی را علیه تب حصبه، هپاتیت A، دیفتری و تب زرد توصیه کند. واکسیناسیون را از قبل برنامه ریزی کنید، زیرا برخی از واکسن ها باید چند ماه قبل از سفر تزریق شوند. همچنین دریافت بیمه مسافرتی که شامل لغو سفر، گم شدن چمدان و خدمات پزشکی می شود نیز توصیه می شود.

امکانات پزشکی در جزایر محدود است، بنابراین باید برای فوریت های پزشکی مهم به اکوادور بروید. بهتر است آب تصفیه شده بخرید و آب لوله کشی ننوشید.

بهترین زمان برای بازدید از گالاپاگوس

نمایی از سواحل زیبای گالاپاگوس

این جزایر دو فصل دارند:

  • سرد و خشک (ژوئن تا نوامبر)؛
  • گرم و مرطوب (از دسامبر تا مه).

فصول گرمتر زمان بهتری برای بازدید از دریای آرام و دیدن واضح تر زیر آب است. بارندگی در فصل مرطوب معمولاً کوتاه است، بنابراین عامل مهمی در لغو سفر نیست. دمای هوا در طول سال نسبتاً معتدل باقی می ماند و از 20 تا 28 درجه متغیر است.

برخلاف بسیاری از مقاصد دیگر، گالاپاگوس را می توان در تمام طول سال با حیوانات دید، زیرا آنها مهاجر نیستند. بنابراین هرگز زمان «بد» برای بازدید از این جزایر وجود ندارد.

آیا جزایر گالاپاگوس برای گردشگران امن است؟

سفر به جزایر گالاپاگوس برای گردشگران بسیار امن است. هیچ کشوری برای این مقصد هشداری صادر نکرده است. جنایت در جزایر نادر است. البته باید از خطرات دیگر نیز آگاه باشید. به عنوان مثال، خورشید در تمام طول سال بسیار قوی است، حتی در روزهای ابری در خط استوا. شما باید از ضد آفتاب و ضد آفتاب استفاده کنید، به خصوص زمانی که در عرشه یا پیاده روی در جزایر هستید.

اهمیت گالاپاگوس از نظر حیات وحش

گالاپاگوس بیشتر به خاطر مجموعه متنوعی از گونه های گیاهی و جانوری شناخته شده است. بسیاری از گونه ها بومی هستند و در هیچ کجای دنیا یافت نمی شوند، به عنوان مثال:

  • لاک پشت غول پیکر گالاپاگوس؛
  • ایگوانای دریایی؛
  • باکلان بدون پرواز;
  • پنگوئن های گالاپاگوس

پنگوئن گالاپاگوس تنها گونه پنگوئن است که در نیمکره شمالی زندگی می کند.

شرایط محیطی گالاپاگوس را به یک اکوسیستم جزیره ای منحصربفرد تبدیل کرده است. این جزایر در نزدیکی خط استوا قرار دارند، اما در اطراف آنها می توانید جریان های خنک اقیانوسی را مشاهده کنید. این ویژگی ترکیب عجیبی از آب و هوای گرمسیری و معتدل را ایجاد می کند. این جزایر در گذشته بسیار منزوی و غیر قابل دسترس بوده اند و این شرایط برای تکامل ترکیبی غیرمعمول گونه های گیاهی و جانوری مساعد بوده است.

دانشمندان بیش از 180 سال است که روی این اکوسیستم پیچیده مطالعه می کنند. چارلز داروین، طبیعت شناس بریتانیایی، یکی از تأثیرگذارترین دانشمندانی بود که از جزایر گالاپاگوس بازدید کرد. داروین اولین بار در سال 1835 به گالاپاگوس سفر کرد. مشاهدات او از حیات وحش جزیره الهام بخش نظریه تکامل انتخاب طبیعی شد.

مهاجرت به گالاپاگوس

مهاجرت به گالاپاگوس

از سال 1998، تنها راه ماندن دائمی در گالاپاگوس این است که در آنجا به دنیا بیایید یا با کسی که در آنجا بوده ازدواج کنید. اگر شغلی دارید که برای یکی از ساکنان دائمی امکان پذیر نیست، می توانید اقامت موقت دریافت کنید، اما این اقامت سالانه تنها به مدت 5 سال قابل تمدید است و در صورت یافتن مقیمی با شرایط لازم برای این کار، اقامت موقت شما اقامت تمدید نخواهد شد

افراد دیگر از جمله اکوادوری ها تنها 60 روز در سال می توانند در مجمع الجزایر بمانند.

پاسخ به سوالات متداول

1 جزایر گالاپاگوس کجا هستند؟

جزایر گالاپاگوس در آمریکای جنوبی و متعلق به اکوادور است.

2. دلیل اصلی جذابیت گالاپاگوس برای گردشگران چیست؟

این مجمع الجزایر به موازات خط استوا قرار گرفته و به دلیل آب و هوا و جغرافیای خاص خود دارای پوشش گیاهی و جانوری خاصی است. این جزایر بخشی از میراث جهانی و منطقه حفاظت شده یونسکو هستند.

3. واحد پول رایج گالاپاگوس چیست؟

واحد پول رایج این جزایر دلار آمریکا است.

4. چگونه به این جزایر سفر کنیم؟

گالاپاگوس هیچ پرواز مستقیمی به کشورهای خارجی ندارد. برای سفر ابتدا باید به اکوادور برسید سپس به این جزایر پرواز کنید.

5. آیا جزایر گالاپاگوس مسکونی هستند؟

بسیاری از جزایر این مجموعه مسکونی هستند و در مجموع حدود 25000 نفر جمعیت دارند. زبان رسمی آنها اسپانیایی است.

منابع دیگر: حیات وحش، Nationalgeographic

چگونه خرید کنیم - مجموعه صوتی چگونه شادتر زندگی کنیم؟

فرمول شادی و مثبت اندیشی را بیاموزید و با افسردگی خداحافظی کنید

اصول و روش های کاملا کاربردی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید

دیدگاهتان را بنویسید