با بهترین دانشگاه های ایتالیا آشنا شوید


رتبه بندی آموزش عالی تایمز برای سال 2022 بهترین دانشگاه های ایتالیا را فهرست کرده است و دانشگاه بولونیا یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت رسمی رده بندی تایمز High Education، ایتالیا یکی از غنی ترین فرهنگ های روی زمین را دارد که ترکیبی از آداب و رسوم و سنت های 20 منطقه است.

ایتالیا که در قلب جنوب اروپا واقع شده است، دارای مناظر طبیعی زیبایی است که در کنار غذاهای معروف و تاریخ، جزو پربازدیدترین کشورهای جهان است.

این ویژگی ها از جمله عواملی است که باعث می شود بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان تمایل به تحصیل در این کشور داشته باشند.

در جدیدترین رتبه بندی نظام رتبه بندی تایمز، که برای سال 2022 منتشر شده است، دانشگاه های این کشور رتبه بندی شده است که به همراه آن تعدادی از دانشگاه های برتر در این رتبه بندی را به اختصار معرفی می کنیم.

دانشگاه بولونیا

دانشگاه بولونیا یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان با قدمت بیش از 900 سال در ایتالیا است که در آن فعالیت های تحقیقاتی قابل توجهی انجام می شود.

دانشگاه بولونیا قدیمی ترین دانشگاه در جهان غرب است که از سال 1088 به آینده می نگرد.

این دانشگاه 2850 مدرس، 52787 دانشجو و 29576 دانشجو دارد.

دانشکده های دانشگاه بولونیا ایتالیا شامل دانشکده کشاورزی و دامپزشکی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و آمار، دانشکده مهندسی و معماری است.
دانشکده زبان و ادبیات خارجی، تفسیر و ترجمه، دانشکده حقوق، دانشکده هنر، علوم انسانی و میراث فرهنگی، دانشکده پزشکی و جراحی، دانشکده داروسازی، بیوتکنولوژی و علوم ورزشی، دانشکده علوم سیاسی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی و دانشکده علوم طبیعی.

با بهترین دانشگاه های ایتالیا آشنا شوید

دانشگاه ساپینزا در رم

دانشگاه ساپینزا رم قدیمی ترین دانشگاه رم ایتالیا است که در سال 1303 تاسیس شد.

این دانشگاه در بین 3 درصد دانشگاه های برتر جهان قرار دارد. علاوه بر این، دانشگاه ساپینزا معمولاً یکی از ده دانشگاه برتر اروپا است.

ساپینزا در زبان ایتالیایی به معنای خرد یا خرد است و دانشگاه ساپینزا به طور مداوم نقش مهمی در تاریخ ایتالیا ایفا کرده است و مستقیماً در تغییرات کلیدی در جامعه، اقتصاد و سیاست نقش داشته است.

این دانشگاه حدود 115000 دانشجو شامل 9000 دانشجوی بین المللی و تقریبا 4000 کارمند دانشگاه را پشتیبانی می کند.

دانشگاه ساپینزا رم دارای 280 رشته و 200 رشته تخصصی در 63 دپارتمان با 50 کتابخانه است که دانشجویان می توانند از آنها استفاده کنند و تعداد موزه های این دانشگاه به 18 موزه می رسد.

با بهترین دانشگاه های ایتالیا آشنا شوید

دانشگاه پادوآ

دانشگاه پادوآ، واقع در شمال ایتالیا، در سال 1222 به عنوان یک دانشکده حقوق تاسیس شد. این دانشگاه دومین دانشگاه قدیمی ایتالیا و پنجمین دانشگاه قدیمی جهان است.

این دانشگاه از 32 بخش و هشت مدرسه تشکیل شده است. همچنین دارای یک بیمارستان دانشگاهی، یک موزه و 14 خوابگاه برای دانشجویان است. .

دانشگاه پادوآ طیف گسترده ای از رشته ها را ارائه می دهد که توسط بخش های زیر هدایت می شوند:

گروه کشاورزی، غذا، منابع طبیعی، حیوانات و محیط زیست، گروه زیست شناسی، گروه پزشکی، تولید و بهداشت دام، گروه علوم زیست پزشکی، گروه قلب، قفسه سینه و عروق، گروه شیمی، گروه مهندسی عمران، زیست شناسی و معماری محیط، گروه علوم ارتباطات، گروه زیست پزشکی و علوم غذایی تطبیقی، گروه میراث فرهنگی: باستان شناسی و تاریخ هنر، سینما و موسیقی، گروه توسعه و روانشناسی اجتماعی، گروه اقتصاد و مدیریت، گروه روانشناسی عمومی، گروه علوم زمین، گروه علوم تاریخی، جغرافیایی و جهان باستان، گروه مهندسی صنایع، گروه مهندسی اطلاعات، گروه زمین، محیط زیست، کشاورزی و جنگلداری، گروه زبان شناسی و مطالعات ادبی، گروه مدیریت و مهندسی، گروه ریاضی، گروه پزشکی، گروه پزشکی مولکولی، گروه علوم اعصاب، گروه داروسازی علوم و فارماکولوژی، گروه فلسفه، جامعه شناسی، آموزش و روانشناسی کاربردی، گروه فیزیک و نجوم، گروه علوم سیاسی و حقوقی و مطالعات بین المللی، گروه حقوق خصوصی و نقد، حقوق عمومی، بین الملل و جامعه، گروه علوم آماری، گروه جراحی، انکولوژی و گوارش و گروه زنان و زایمان.

با بهترین دانشگاه های ایتالیا آشنا شوید

مدرسه مطالعات پیشرفته سنت آنا – پیزا

این یک دانشگاه دولتی خصوصی علمی کاربردی است که دارای یک آزمون ورودی سختگیرانه است که به داوطلبان امکان می دهد در صورتی که داوطلبان بتوانند بالاترین نمره ها را کسب کنند و تسلط خود را به دو زبان نشان دهند، به صورت رایگان تحصیل کنند.

در نتیجه جمعیت دانشجویی این دانشگاه بسیار کم است و کمتر از 1000 دانشجو دارد.

دانشکده تحقیقات پیشرفته خ. آنا در رشته های بازرگانی، اقتصاد، حقوق، علوم سیاسی، کشاورزی، علوم پزشکی، مهندسی صنایع و مهندسی اطلاعات دانشجو می پذیرد.

با بهترین دانشگاه های ایتالیا آشنا شوید

دانشگاه میلان

دانشگاه میلان در سال 1924 تاسیس شد و از دو موسسه تشکیل شده است که هر دو دارای تجربه خوبی در زمینه تحقیقات پزشکی، علمی و انسانی هستند.

دانشگاه میلان در حال حاضر دارای 8 دانشکده و 2 مدرسه، 138 برنامه آموزشی (بین برنامه های کارشناسی ارشد)، 31 دانشکده دکترا و 76 مدرسه تخصصی است.

تقریباً 64000 دانشجو در دانشگاه میلان تحصیل می کنند. حدود 200 مدرس در دانشگاه، 500 استاد مدعو در دانشگاه میلان و بیش از 1947 نفر در بخش فنی و اداری مشغول به کار هستند.

دانشگاه میلان دارای شبکه ای از 47 کتابخانه است. برخی از آنها به حوزه عمومی اختصاص داده شده اند، در حالی که تعدادی از کتابخانه های تخصصی تر عمدتاً برای اهداف تحقیقاتی استفاده می شوند.

با بهترین دانشگاه های ایتالیا آشنا شوید

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید