2022 فرا رسیده است. مردم سراسر جهان خوشبین هستند



در سال 2022 چه انتظاری داریم؟ اگرچه Omicron Corona وارد شده است، اما مطالعات اخیر نشان می دهد که مردم نسبت به سال 2022 خوش بین هستند.

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم ترین رویدادهای سال آینده به ویژه در حوزه سیاسی که پیش بینی می شود در عرصه جهانی تاثیرگذار باشد اشاره می کنیم:

جام جهانی

جام جهانی فوتبال 2022 بیست و دومین جام جهانی فوتبال است که از 21 نوامبر تا 18 دسامبر 2022 (20 نوامبر تا 17 دسامبر 1401) در قطر برگزار می شود. این اولین جام جهانی است که در خاورمیانه و یک کشور عربی برگزار می شود. این دومین بار است که یک کشور آسیایی میزبان این مسابقات است. این مسابقات برای اولین بار در سال 2002 به میزبانی ژاپن و کره جنوبی برگزار شد. ضمناً این مسابقات آخرین دوره مسابقات خواهد بود که با حضور 32 تیم برای جام جهانی 2026 و به دنبال آن 48 تیم حضور خواهند داشت.

المپیک زمستانی

چین میزبان بازی های المپیک زمستانی از 4 تا 20 فوریه 2022 (4 فوریه تا 1 مارس) خواهد بود. از لحظه روشن شدن شعله المپیک در پکن، مشخص بود که با یکی از سیاسی ترین رقابت های تاریخ روبرو خواهیم بود. پس از آنکه ایالات متحده، نیوزلند، بریتانیا، استرالیا و کانادا نیز تحریم های دیپلماتیک را در بازی های زمستانی پکن اعمال کردند، بعید است اروپایی ها به یک راه حل مشترک دست یابند. با تشدید انتقادات از حقوق بشر، چین به شدت واکنش نشان داده است.

انتخابات کنگره آمریکا

در 8 نوامبر 2022، ایالات متحده با مجموع 469 کرسی در کنگره ایالات متحده، از جمله 34 کرسی در سنا و مجموعا 435 کرسی در مجلس نمایندگان ایالات متحده، انتخابات میان دوره ای کنگره را برگزار کرد.

انتخابات شورای امنیت

رأی گیری که در ژوئن 2022 در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار می شود، برای عضویت پنج نفره دو ساله از اول ژانویه 2023 آغاز می شود. بر اساس قوانین دوره ای شورای امنیت، که 10 عضو غیردائم را تعیین می کند. کرسی های شورای امنیت بین بلوک ها در مناطق مختلف، پنج سایت موجود به شرح زیر توزیع شده اند. یکی برای آفریقا، یکی برای گروه آسیا و اقیانوسیه، یکی برای آمریکای لاتین و کارائیب، و دو برای اروپای غربی و سایر گروه ها. این پنج عضو از سال 2023 تا 2024 خدمت خواهند کرد.

انتخابات در هنگ کنگ

ششمین انتخابات ریاست جمهوری هنگ کنگ 27 مارس سال آینده برگزار می شود. این بالاترین مقام در منطقه خودمختار هنگ کنگ است و در حال حاضر کری لام ریاست آن را بر عهده دارد که در سال 2017 انتخاب شد و دوره فعلی وی در 30 ژوئن 2022 به پایان می رسد، اما او می تواند برای دور دوم نامزد شود. برنده این مسابقه در تاریخ 1 ژوئیه 2022 سوگند یاد می کند.

انتخابات پارلمانی لیبی

رأی گیری برای 24 ژانویه 2022 (25 فوریه) برنامه ریزی شده است. بر اساس گزارش کمیسیون ملی انتخابات لیبی، 5385 نامزد برای انتخابات پارلمانی ثبت نام کرده اند. این انتخابات پیش از این برای 24 دسامبر 2021 برنامه ریزی شده بود، اما اکنون به تعویق افتاده است.

انتخابات پارلمانی لبنان

انتخابات پارلمانی لبنان در 27 مارس 2022 برگزار می شود. با توجه به بحران سیاسی و اقتصادی کنونی و همچنین قانون بحث برانگیز انتخابات، گمانه زنی هایی مبنی بر تعویق این انتخابات وجود دارد.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در 10 آوریل 2022 برگزار می شود. اگر هیچ یک از نامزدها در دور اول اکثریت را کسب نکنند، دور دوم انتخابات 24 آوریل برگزار می شود. امانوئل مکرون، رئیس جمهور فعلی فرانسه، تا 13 می 2022 نامزدی خواهد کرد. این انتخابات کمی قبل از انتخابات قانونگذاری (12 تا 19 ژوئن) برگزار می شود.

انتخابات ریاست جمهوری در کره جنوبی

بیست انتخابات ریاست جمهوری در کره برای 9 مارس 2022 برنامه ریزی شده است. طبق قانون اساسی کره جنوبی، روسای جمهور به پنج سال محدود می شوند، به این معنی که رئیس جمهور فعلی مون جائه این نمی تواند برای دور دوم نامزد شود.

انتخابات ریاست جمهوری در فیلیپین

انتخابات ریاست جمهوری و معاونت ریاست جمهوری فیلیپین برای 9 می 2022 برنامه ریزی شده است و این بخشی از سال انتخابات این کشور است. این هفدهمین انتخابات مستقیم ریاست جمهوری و شانزدهمین انتخابات معاونت ریاست جمهوری از سال 1935 است، و این هفتمین انتخابات شش ساله ریاست جمهوری و معاونت ریاست جمهوری از سال 1986 است. رودریگو دوترته، رئیس جمهور فعلی فیلیپین، واجد شرایط نامزدی نیست. بر اساس قانون 1987، ریاست جمهوری به یک دوره محدود می شود. انتخابات سنا و مجلس نمایندگان فیلیپین نیز در 9 می برگزار خواهد شد.

انتخابات سراسری در برزیل

برزیلی ها در 2 اکتبر سال آینده پای صندوق های رای خواهند رفت تا رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور و کنگره جدید را انتخاب کنند. انتظار می رود ژایر بولسونارو، رئیس جمهور کنونی برزیل برای دومین دوره چهار ساله نامزد شود. او به سوءمدیریت بحران تاج و تخت و تحریک به تخریب جنگل‌های آمازون متهم است و شاید مهم‌ترین رقیب او لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور سابق برزیل باشد که در سال 2017 به اتهام فساد محکوم شد، اما درخواست تجدیدنظر او رد شد. .

انتخابات پارلمانی مجارستان

“شهر یا اروپا” موضوعی است که در انتخابات پارلمانی مجارستان در آوریل 2022 مشخص می شود. ویکتور اوربان، رهبر حزب راست افراطی Fidesz، از سال 2010 نخست وزیر مجارستان است. او از مدافعان ارزش های مسیحی محسوب می شود. منتقدان او که در داخل و خارج از کشور متعدد هستند، می گویند که او دموکراسی مجارستان را ویران کرده است. اوربان همچنین به دلیل تعدادی از موارد نقض حقوق بشر به ویژه علیه مهاجران مورد انتقاد قرار گرفته است. شش حزب مخالف برای سرنگونی اوربان متحد شده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید