بازار تراشه در فتح مدیاتک. Unisoc از سامسونگ پیشی گرفت


به گفته کانترپوینت، در سه ماهه سوم سال 2021 بیشترین سهم بازار تراشه را دارد و برند چینی Unisoc با سهم بازار 10 درصد از سامسونگ جلوتر است.

کانترپوینت، یک گروه تحقیقاتی پیشرو در فناوری، گزارش خود را در مورد تراشه ها برای سه ماهه سوم منتشر کرده است و آمار نشان می دهد که مدیاتک سهم بزرگی از بازار تراشه ها را به خود اختصاص داده است.

داده های کنترپوان نشان می دهد که شکاف رو به رشد بین مدیاتک و کوالکام در سه ماهه سوم سال 2021 به ترتیب 40 و 27 درصد از سهم بازار را شامل می شود. اپل با 15 درصد، Unisoc با 10 درصد، سامسونگ با 5 درصد و HiSilicon با 2 درصد به ترتیب رتبه های سوم تا ششم را به خود اختصاص داده اند. علاوه بر این، تنها مدیاتک و یونیسوک در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش محصولات خود بودند.

فاصله مدیاتک از سایر رقبا در بازار تراشه

بازار چیپ

طبق اسناد ارائه شده، مدیاتک در سه ماهه سوم سال جاری حضور بسیار پررنگی در بازار تراشه ها داشته است که 40 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است که احتمالاً به دلیل تقاضای بالای تراشه های 4G است. در حالی که برخی از سازندگان تراشه به دلیل مشکلات جهانی با تراشه های 5G دست و پنجه نرم می کنند، کوالکام همچنان رهبر بازار در 5G است.

بازار چیپ

این شرکت آمریکایی علیرغم مشکلات زنجیره تامین هنوز 62 درصد از بازار تراشه های 5G را به خود اختصاص داده است که عمدتاً به دلیل توانایی آن در داشتن چندین پیمانکار برای ساخت تراشه های 5G است. البته لازم به ذکر است که سری آیفون 13 نیز از چیپست های کوالکام بهره می برد که همین امر باعث افزایش تقاضا برای تراشه های این شرکت نیز می شود.

یکی دیگر از تولیدکنندگان تراشه که در سه ماهه سوم سال 2021 نتایج فوق العاده ای از خود نشان داد، Unisoc بود که سهمی دو رقمی را از آن خود کرد و بالاتر از غول فناوری کره ای در جایگاه سوم قرار گرفت. رشد این شرکت تا حد زیادی به دلیل توانایی آن در شراکت با چندین برند گوشی و تحویل قطعات آن به Honor است.

دیدگاهتان را بنویسید