درمان سریعتر سرماخوردگی با این میوه


میوه لیموترش از پوست گرفته تا مغز لیمو ترش برای سلامتی انسان مفید است. به همین دلیل در این گزارش سعی شده است تا فواید مصرف آن را برای سلامتی بیان کنیم تا بتوانید بهترین راه ها را برای افزایش متابولیسم بدن خود انتخاب کنید.

شربت آبلیمو طعم فوق العاده ای دارد اما استفاده طولانی مدت به دلیل قند زیادی که به این شربت اضافه می شود برای سلامتی مفید نیست. خوشبختانه راه های سالم تری برای لذت بردن از این میوه زرد وجود دارد که یکی از آن ها این است که آب لیمو را در یک لیوان آب سرد یا گرم بمالید. دیگری این است که آب لیمو را به سس سالاد اضافه کنید یا پوست لیمو ترش را رنده کنید تا از طعم لیموی تازه لذت ببرید.

1- جوانسازی پوست
یکی از خواص لیمو شادابی پوست است. با دانستن این موضوع، دیگر نیازی نیست پول خود را صرف کرم های گران قیمت صورت یا درمان های اسپا کنید، فقط باید لیمو را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا پوستی جوان و شاداب داشته باشید. طبق مطالعه ای که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده است، مصرف زیاد ویتامین C با کاهش بروز چین و چروک صورت و خشکی کمتر پوست همراه است. از آنجایی که یک لیمو حاوی حدود نصف مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C است، لیمو ترش پوست را جوان می کند.

2- کمک به کاهش فشار خون
فشار خون بالا می تواند منجر به شرایط خطرناکی مانند نارسایی کلیه، حمله قلبی یا سکته شود. خوشبختانه مصرف منظم لیمو به کاهش فشار خون کمک می کند.

دو مطالعه منتشر شده در ژورنال Nutrition and Metabolism نشان داد که افراد مبتلا به فشار خون بالا که حداقل نصف لیمو در روز می خورند و هر بار حدود 7000 فوت راه می روند، فشار خون خود را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. با این حال، باید توجه داشت که خوردن لیمو تنها درمان بیماری‌های جدی مانند فشار خون بالا نیست، بلکه فواید آن برای سلامتی امیدوارکننده است، زیرا گفته می‌شود خوردن یک عدد لیمو در روز می‌تواند نیاز به مراجعه به پزشک را کاهش دهد.

3- کمک به کاهش اشتها
اگر با پرخوری مشکل دارید، خوردن لیموترش می تواند به شما کمک کند، زیرا این میوه فوق العاده اشتها را کاهش می دهد. پکتین موجود در پوست و آجیل مرکباتی مانند لیمو به افراد کمک می کند مدت طولانی تری احساس سیری کنند. بر اساس مجله آمریکایی کالج تغذیه، افرادی که حداقل 5 گرم پکتین در روز مصرف می کنند برای مدت طولانی تری احساس سیری می کنند.

4- کمک به کاهش وزن
لیمو سرشار از «پلی فنول» است که ترکیبات طبیعی و حاوی آنتی اکسیدان است. اگرچه مرکبات دارای ترکیبات پلی فنلی خاص خود هستند، اما آنهایی که در لیمو ترش یافت می شوند فواید سلامتی قابل توجهی دارند. مطالعه ای که در مجله Clinical Biochemistry and Nutrition منتشر شد نشان داد که موش هایی که از رژیم غذایی پرچرب و همچنین پلی فنول لیمو تغذیه می کردند، نه تنها وزن اضافه نمی کردند، بلکه سطح قند خون، لپتین و انسولین آنها نیز بهبود یافت. اگرچه نتایج علمی برای موش ها همیشه برای انسان یکسان نیست، اما محققان استفاده از پلی فنول لیمو را به عنوان راهی برای مبارزه با چاقی توصیه می کنند.

5- مبارزه با التهاب مزمن
التهاب محاسبه شده و عرضی برای پاسخگویی سیستم ایمنی به شرایطی مانند سرماخوردگی مهم است، اما التهاب مزمن می تواند منجر به افزایش وزن، خستگی، مشکلات گوارشی، نوسانات خلقی و حتی سرطان شود.

بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله هندی Clinical Biochemistry، خوشبختانه ویتامین C دارای خواص آنتی اکسیدانی است که نشان داده است التهاب را کاهش می دهد. همچنین نشان داده شده است که ویتامین C در شرایط التهابی مفید است.

6- درمان سریعتر سرماخوردگی
دلیل توصیه به نوشیدن آب پرتقال برای سرماخوردگی این است که مصرف ویتامین C برای رفع علائم سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی ضروری است.

طبق مطالعه منتشر شده در پایگاه داده های سیستماتیک کاکرین، اگرچه نتایج تحقیقات در مورد اثرات ویتامین C بر سرماخوردگی متفاوت است، اما همه آنها نشان می دهند که مصرف ویتامین ها هنگام ظاهر شدن علائم سرماخوردگی مفید است. ویتامین C همچنین فواید مثبتی برای سلامت تنفسی دارد که در درمان سرماخوردگی مفید است.

7- به مصرف بیشتر آب کمک می کند
شکی نیست که مصرف آب خالی کمی سخت است. اگرچه نوشیدن آب زیاد با فواید سلامتی مثبتی مانند کاهش وزن، متابولیسم سریعتر و انرژی بیشتر همراه است، اما روی آوردن به مایعات ساده و بی مزه کمی آزاردهنده است. با این حال، اضافه کردن آب لیمو به آب، آب را خوشمزه تر و تازه تر می کند و در نتیجه مصرف آن ها را آسان تر می کند.

8- به رفع بوی بد دهان کمک می کند
هیچ چیز مثل بوی بد دهان روحیه انسان را خراب نمی کند. برای رفع این مشکل می توان از لیمو ترش استفاده کرد. مصرف لیمو ترش می تواند بوی دهان را مطبوع و شاداب کند. اسید موجود در آب لیمو بوها را خنثی می کند که به مبارزه با بوی بد سیر و پیاز کمک می کند.

با این حال، باید مراقب باشید که آبلیمو زیاد مصرف نکنید، زیرا لیمو بسیار اسیدی است و می تواند مینای دندان را از بین ببرد. هنگامی که مینای دندان از بین می رود، مینای دندان دیگر جایگزین نمی شود و فرسایش مینا می تواند منجر به تغییر رنگ و حساسیت شدید دندان شود. بنابراین در حالی که لیمو فواید سلامت شگفت انگیزی دارد، بهتر است در حد اعتدال مصرف شود.

9- به پیشگیری از سنگ کلیه کمک می کند
اگر سنگ کلیه دارید، می دانید که خلاص شدن از شر آن چه درد دردناکی دارد. اما اگر لیموناد را بخشی از رژیم غذایی خود قرار دهید، دیگر لازم نیست نگران آن باشید.

لیمو سرشار از سیترات است که به طور طبیعی از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند.

مطالعه‌ای که در مجله اورولوژی منتشر شد نشان داد که بیمارانی که با مصرف روزانه چهار اونس آب لیمو در دو لیتر آب بدون قند تحت درمان با لیمو قرار می‌گرفتند، با سرعت کمتری نسبت به قبل از درمان، سنگ کلیه ایجاد کردند. این مطالعه بسیار مفید بود، محققان لیمو درمانی را به عنوان یک درمان جایگزین برای سنگ کلیه توصیه می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید