عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر از جنایات ارتکابی در تیگری گزارش می دهند



دو گروه حقوق بشر جنایاتی را که توسط نیروهای دولتی اتیوپی و شبه نظامیان مرتبط در منطقه ببر مرتکب شده بودند، کشف کردند.

به گزارش ایسنا، سازمان عفو ​​بین الملل و دیده بان حقوق بشر نیروهای امنیتی در امررا را مسئول موجی از دستگیری، کشتار و اخراج اجباری در منطقه ببر در غرب اتیوپی می دانند.

عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: ده‌ها نفر بازداشت شده‌اند و با شرایط سخت زندگی از جمله شکنجه، گرسنگی و محرومیت از مراقبت‌های پزشکی مواجه هستند. علاوه بر این، شهروندانی که سعی در فرار از موج جدید خشونت داشتند مورد حمله قرار گرفتند و کشته شدند.

در این بیانیه به نقل از یکی از شاهدان عینی آمده است: ببرها به مدارس منتقل شدند، سالمندان از جوانان جدا شدند، پول آنها سرقت شد و سایر اموال آنها مصادره شد، سپس والدین سالخورده با کامیون های بزرگ به شرق منتقل شدند و سپس بدون هیچ گونه هیچ گونه هیچ گونه تماسی رها نشدند. امکانات

دو شاهد عینی دیگر که در مورد دستگیری‌های 20 و 21 نوامبر در منطقه حمیره مطلع شدند، گفتند: “آنها به هر کسی که به سمت آنها شلیک می کرد هنگامی که مردم سعی می کردند با تبر از شبه نظامیان فانو (شبه نظامیان امره) فرار کنند، به آنها شلیک کردند.” یکی فرار میکنه

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) می گوید حدود 1.2 میلیون نفر از آغاز درگیری ببر غربی آواره و آواره شده اند.

این دو سازمان حقوق بشری از مقامات اتیوپی خواستند تا فورا حملات به غیرنظامیان را متوقف کنند و تضمین های لازم را برای آزادی بازداشت شدگان خودسر و دسترسی سریع و بدون مانع به ببر غربی برای آژانس های کمک رسانی و سازمان های بشردوستانه ارائه دهند.

در نوامبر گذشته پس از ورود ارتش اتیوپی به منطقه ببر در پاسخ به حمله به یک پایگاه نظامی، درگیری های شدیدی بین ارتش اتیوپی و جبهه مردمی برای آزادی ببر رخ داد. اما اخیرا این درگیری ها تشدید شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید