ما در فیس بوک اقدام کردیم / کسانی که پول کلان به جیب می زنند! خبرگزاری مهر ایران و اخبار جهان


مهدی فگی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار مهر درباره کم کاری سینما گفت: در این سال ها هیچ شغلی وجود نداشت و به شخصه پیشنهادهای کاری که در خور مردم باشد را می پذیرم. حراست مقدس که متأسفانه در سال های اخیر شکل دیگری به خود گرفته است و ما نمی توانیم این شکل جدید را بپذیریم.

وی افزود: خود شما هم چنین آثاری دارید.حر «روی آتش» یا «لیلی با من است» را با کار دفاع مقدس سال های اخیر مقایسه کنید. آثار جدید معنویت این آثار را از دست داده است. اصولاً نمی گوییم «جنگ» و اسم من هست «دفاع مقدس». ما در این سال‌ها با این «دفاع مقدس» چه کرده‌ایم؟

این وکیل دادگستری در خصوص علت تغییر رویکرد در دوران سینمای دفاع مقدس گفت: این محوطه به درستی نگهداری نمی شود. ضمن اینکه در بیشتر این کارها نقش فیصل را بازی می کردیم. اینطوری پول نمی دادند اما ما به عشق جبهه و دفاع مقدس در کار حضور داشتیم.

بازیگر سینمای دفاع مقدس افزود: باید در این زمینه کار بیشتری انجام شود و الحمدلله آقای خزایی که اخیراً مسئولیت سینما را برعهده گرفت یکی از افرادی بود که در این زمینه فعالیت می کرد. امیدوارم تدبیر خوبی در این زمینه اندیشیده شود تا آثار صیانت معنوی بیشتری در سینما تولید شود.

این بازیگر پیشکسوت درباره حضورش در کمدی ها نیز گفت: واقعاً قبول ندارم در هیچ کاری باشم و کاری کنم که در شأن مردم باشد. فیلم های کمدی نیز می توانند معانی انسانی داشته باشند. کار چارلی چاپلین هم یک کمدی است و هم یک مفهوم انسانی. کمدی های ما ارزش یک بار دیدن را دارد! هیچ مفاهیم انسانی در آنها وجود ندارد. به طور کلی، فیلم در هر ژانری تا زمانی ارزشمند است که مفاهیم انسانی را در بر بگیرد. فیلم هایی ساخته می شود که این ویژگی را ندارند و پول خوبی نصیب صاحبانشان می شود!

وی در خصوص اینکه آیا با این رویکرد نگران حذف از سینمای ایران بوده است، گفت: حتی اگر حذف شویم، بعد از سال ها تحصیل در این رشته و در سن 77 سالگی به سراغ کار دیگری می روم! وضعیت سینمای امروز و ما باید آن را بپذیریم. چه می توانم بکنم؟ من معتقدم مردم ما خوب هستند و ما باید برای آنها خوب عمل کنیم نه اینکه همه چیز را قبول کنیم.

شیرازی بازیگر سینمای ایران نیز درباره فرصت کار در استان ها گفت: متاسفانه همه چیز در تهران متمرکز است و امکان هیچ گونه فعالیتی در استان ها و شهرستان ها وجود ندارد. هیچ نهاد فرهنگی و هنری در شهرستان ها وجود ندارد و من برای فعالیت در این زمینه باید دست از شر همسر و فرزندانم بردارم و به تهران بیایم تا بتوانم کاری انجام دهم. ما می توانیم در شهرستان ها تمام تلاش خود را انجام دهیم اما همه امکانات در تهران است. به استعدادهای موجود در شهرها توجهی نمی شود.

مهدی فقیه در پایان درباره کار این روزهای خود توضیح داد: او اخیرا در سریال «تعطیلات سربروناین اثر به کارگردانی مجتبی راعی یک اثر ایلیاتی مربوط به عشایر بود که داستان آن مربوط به اواخر دوره قاجار است و جایی برای مشروطیت دارد. خدا را شکر این سریال کار خوبی کرد. مردم ما درباره عشایر زیاد می شنوند، اما کمتر فیلم و سریال زندگی این گروه را ندیده ایم. عشایر ایران همیشه به غیور بودن و تقدیم شهدای زیادی در دوران دفاع مقدس معروف بوده اند، بنابراین به تصویر کشیدن زندگی این گروه قطعا مهم است و خوشحالم که در آن نقش داشتم.

دیدگاهتان را بنویسید