مشاوره در مورد تخصیص منابع بازاریابی ETF



رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از رایزنی در خصوص تخصیص منابع برای بازاریابی صندوق های سرمایه گذاری قابل بازار یا ETF (پالایشگاه اول و پایین) خبر داد.

مجید عشقی در گفت وگو با ایسنا، درباره تصمیم سازمان بورس برای ساماندهی وضعیت ETFها، اظهار کرد: در خصوص تخصیص منابع رایزنی می کنیم تا این منابع تجهیز شود تا مدیر صندوق بتواند این وجوه را در بازار عرضه کند. “.

وی با بیان اینکه تامین اعتبار هنوز نهایی نشده است، گفت: این موضوع با جدیت در این سازمان در حال بررسی است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به این سوال که منابع مالی از کجا تامین می شود، گفت: منابع می تواند بخشی از سود صندوق ها باشد. این سازمان همچنین به دولت پیشنهاد کمک و تخصیص منابع به این موضوع را داد.

بر اساس این گزارش در سال گذشته در حالی که شاخص بورس در آستانه عبور از مرز دو میلیون قرار داشت، دولت وعده ارائه سه صندوق دولتی در قالب صندوق های ETF را داد و صندوق اول بانکی و بیمه، صندوق دوم پالایشی و صندوق تعیین شدند. . . دولت قصد دارد بقیه سهام خود را در برخی بانک ها، شرکت های بیمه، پالایشگاه ها، شرکت های خودروسازی و فولاد به بازار عرضه کند و بدین ترتیب سهام خود را به مردم واگذار کند. این وجوه با تخفیف 20 تا 30 درصدی در اختیار افراد قرار می گرفت و هر ایرانی با کد ملی می توانست آن را خریداری کند.

در این راستا، دو صندوق کوچک (باقیمانده سهام دولتی در بانک ملت، بانک تجارت و صادرات ایران و بیمه البرز و امین) و پالایشگاه اول (باقیمانده سهام دولتی در چهار پالایشگاه تهران، تبریز، اصفهان و بندرعباس) تعیین شدند. به عموم ارائه می شود. هرچند کم بازدهی از 200 درصد گذشت، این روزها به قیمت روز تحویل نزدیک شده و پالایشگاه اول همچنان زیر قیمت روز تحویل معامله می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید